POLITYKA PRYWATNOŚCI, ZGŁASZANIE NIELEGALNYCH TREŚCI
Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 12. i 13. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Administrator danych osobowych niniejszym informuje:
1. Niniejsza Polityka prywatności (zwana dalej „Polityką”) jest skierowana do użytkowników korzystających z witryny internetowej dostępnej w domenie: https://bioradix.pl (zwanej dalej „Witryną internetową”) i określa rodzaj, zakres, cele przetwarzania danych. Polityka ma charakter informacyjny.
2. Administratorem danych osobowych uzyskiwanych Witryny internetowej jest XENICO PHARMA Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: ul. Białowieska 91B, 54-234 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000559001, NIP: 894 30 61 479, REGON: 361244283, zwana dalej także jako „Administrator”.
3. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE, tzw. Akt o usługach cyfrowych (DSA) Administrator informuje, że w przypadku, gdy użytkownik znajdzie na Witrynie internetowej informacje, które w jego ocenie stanowić mogą treści naruszające przepisy prawa polskiego, unijnego lub prawa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, np. nawoływanie do terroryzmu, propagowanie totalitaryzmu, mowa nienawiści, treści dyskryminujące, naruszenie prawa własności intelektualnej, sprzedaż produktów podrobionych, świadczenie usług z naruszeniem prawa konsumenta, treści przedstawiające seksualne wykorzystywanie dzieci lub z posługiwaniem się zwierzęciem, cyberprzemoc, nielegalna reklama, naruszenie tajemnicy, inne treści dyskryminujące, itd. – proszony jest o niezwłoczne powiadomienie o tym Administratora.
4. Zgłoszenia można dokonać mailowo na adres: biuro@xenico.pl podając swoje imię i nazwisko, adres URL strony www, na której znajdują się niezgodne z prawem informacje, a także uzasadnienie poglądu użytkownika o niezgodności z prawem wskazanej treści. Użytkownik proszony jest również o złożenie oświadczenia potwierdzającego powzięte w dobrej wierze przekonanie, że informacje i zarzuty zawarte w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne. Jeśli użytkownik chce uzyskać od Administratora informację zwrotną nt. statusu zgłoszenia oraz o podjętych przez Administratora działaniach, proszony jest o podanie kontaktowego adresu email. Administrator sprawdzi zgłoszenie jak najszybciej. W przypadku, gdy zgłoszone informacje okażą się niezgodne z prawem, Administrator podejmie niezwłocznie odpowiednie działania, a jeśli użytkownik wnioskował o powiadomienie go o sprawie – Administrator przekaże mailowo informacje o podjętych działaniach.
5. Użytkownik kontaktując się z Administratorem (mailowo lub telefonicznie) – przekazuje Administratorowi swoje dane osobowe (imię i nazwisko, adres, adres email, nr telefonu, ewentualnie nazwa firmy, adres prowadzenia działalności, NIP, adres IP komputera, z którego korzysta użytkownik podczas przeglądania Witryny internetowej).
6. Cele i czynności przetwarzania danych osobowych:
6.1. kontakt użytkownika Witryny internetowej z Administratorem – kontaktując się za pośrednictwem poczty elektronicznej, formularza kontaktowego lub telefonicznie korzystając z danych kontaktowych wskazanych w zakładce Kontakt na Witrynie internetowej, a także komunikując się poprzez chat dostępny na Witrynie internetowej, użytkownik przekazuje Administratorowi swój adres e-mail jako adres nadawcy wiadomości, a także swoje imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego, ewentualnie także dane firmy, jej adres i NIP. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby Administrator mógł nawiązać kontakt z użytkownikiem Witryny internetowej. Dane użytkownika są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu na podstawie czynności żądanych i zainicjowanych przez użytkownika, co obejmuje również przekazanie informacji w sprawie rozpatrzenia zgłoszenia użytkownika dot. nielegalnych treści zauważonych na Witrynie internetowej, a podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane dalej „Rozporządzeniem RODO”). Podstawą prawną przetwarzania danych po zakończeniu kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na potrzeby wykazania jej przebiegu w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO). Treść korespondencji może podlegać archiwizacji, jednak nie dłużej niż 5 lat od pozyskania danych. Użytkownik Witryny internetowej ma prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaką prowadził z Administratorem (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagania się jej usunięcia, chyba że archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nadrzędny interes Administratora, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami ze strony użytkownika Witryny internetowej;
6.2. analiza i statystyka danych z Witryny internetowej – adres komputera użytkownika (IP) i inne dane są zgromadzone w logach systemowych Witryny internetowej (np. rodzaj wyszukiwarki, kraj i miejscowość połączenia z Internetem, rodzaj systemu operacyjnego komputera użytkownika) podczas wyszukiwania treści na Witrynie internetowej, wykorzystywane są przez Administratora w celu prowadzenia analiz aktywności użytkowników, aby poprawić funkcjonalności i obsługę techniczno-administracyjną Witryny internetowej, co stanowi uzasadniony interes Administratora, a podstawą prawną ich przetwarzania jest art. 6. ust. 1. lit. f) Rozporządzenia RODO. Administrator może w tym celu korzystać z wtyczki Google Analytics – to tzw. kod śledzenia, który wskazuje wiek, płeć, lokalizację osób wchodzących na stronę i ruch na stronie. Dane osobowe pozyskane w ten sposób przechowywane są przez okres maksymalnie 24 miesięcy. W każdej chwili użytkownik może zablokować kod JavaScript Google Analytic wchodząc na link: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout i postępując zgodnie z zawartymi tam wskazówkami i instrukcjami;
7. Administrator informuje, że użytkownik Witryny internetowej w każdym czasie ma prawo przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia RODO, prawo dostępu do treści danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania, sprostowania, wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych, a udzielona zgoda na przetwarzanie danych może być przez użytkownika cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Administrator może odmówić usunięcia danych osobowych użytkownika, jeżeli istnieją przesłanki wynikające z przepisów prawa. Użytkownik ma także prawo do wniesienia skargi dot. przetwarzania danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane użytkowników nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
8. Zasady związane z realizacją wskazanych uprawnień użytkownika zostały opisane szczegółowo w art. 15. – 21. Rozporządzenia RODO.
9. Administrator niniejszym informuje także, że nigdy nie przekazuje, nie sprzedaje, ani nie użycza zgromadzonych danych osobowych użytkowników osobom trzecim (poza firmą Text S.A. dostawcy Live Chat który dostępny jest na Witrynie internetowej i umożliwia komunikowanie się z Administratorem), chyba że za wyraźną zgodą lub na życzenie użytkownika, albo na żądanie uprawnionych na podstawie prawa organów państwa w związku z toczącymi się postępowaniami (np. sądów, organów ścigania, Inspekcji Handlowej).
10. Administrator przetwarza dane osobowe przekazywane przez użytkownika w sposób zgodny z zakresem udzielonego przez użytkownika zezwolenia oraz wymogami prawa, w tym przepisów Rozporządzenia RODO, w szczególności zabezpiecza dane osobowe użytkowników przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą, czy uszkodzeniem, gwarantując także poufność wszelkich przekazanych mu danych osobowych – Witryna internetowa ma włączone szyfrowanie połączenia za pomocą certyfikatu SSL.
11. Witryna internetowa może także zawierać linki do innych stron internetowych nieadministrowanych przez Administratora (np. Instagram, Facebook, link do strony agencji przygotowującej Witrynę internetową), Użytkownik może być także przekierowany do Witryny internetowej z innych stron internetowych np. za pośrednictwem piksela śledzącego z serwisu społecznościowego Facebook, zatem Administrator nie może ponosić odpowiedzialności, ani za zawartość tychże stron, ani za stopień ochrony prywatności realizowany przez administratorów tych stron. Administrator informuje także, że niniejsza Polityka dotyczy tylko Witryny internetowej oraz że po przejściu na inne strony, zalecane jest, aby użytkownik zapoznał się z właściwą danej stronie polityką prywatności, zanim udostępni tam swoje dane osobowe. Decydując się na przejście na takie strony i odwiedzenie ich, użytkownik czyni to na własną odpowiedzialność.
12. Administrator jest uprawniony do wprowadzania zmian do niniejszej Polityki z ważnych przyczyn (np. zmiana przepisów prawa, zmiana zasad funkcjonowania Witryny internetowej). W przypadku wprowadzenia zmian, użytkownik zostanie powiadomiony z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian – odpowiednia informacja o zmianach w Polityce zostanie umieszczona na Witrynie internetowej. W razie braku akceptacji zmienionej Polityki, użytkownik ma prawo do wypowiedzenia Polityki, a tym samym odmowy dalszego pozostawiania swoich danych osobowych.
13.W przypadku jakichkolwiek pytań, uwag oraz wniosków, czy sugestii dotyczących niniejszej Polityki użytkownik Witryny internetowej proszony jest o kontakt telefoniczny pod nr +48 71 307 41 51, infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00 (opłata za połączenie wg taryfy operatora, z którego usług korzysta użytkownik Witryny internetowej) lub mailowo: biuro@xenico.pl
Wrocław, dnia 31.03.2025 roku